5 Greseli frecvente care iti pun in pericol afacerea eCommerce in 2021

Distribuie articolul

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ai deja o afacere online sau te pregatesti sa scalezi business-ul tau si sa incepi sa vinzi si pe internet? 

Ca si antreprenor, trebuie sa stii cateva lucruri importante despre asta iar primul lucru este sa afli care sunt greselile pe care multi proprietari de business le fac si care duc rapid spre colaps brandul lor si visul de a vinde online cu succes.

Mai ales acum, cand afaceri din toata lumea sunt fortate sa fie prezente online din cauza pandemiei, trebuie sa te asiguri ca faci totul cat mai bine ca sa te remarci pe o piata mai haotica si mai aglomerata decat oricand. 

Asa ca primul lucru de care trebuie sa tii cont este sa eviti greselile pe care le fac multi antreprenori atunci cand construiesc sau vand deja online cu ajutorul unui webshop. 

Scalarea afacerii in mediul online este presupune sa te adaptezi unui nou canal de vanzare, care nu functioneaza la fel cum functiona afacerea ta offline sau magazinul tau fizic. 

Iata care sunt cateva dintre cele mai frecvente greseli care iti pot pune in pericol afacerea:

1. Folosesti un model de afacere eCommerce incomplet

O afacere eCommerce este mai mult decat un magazin online, iar promovarea online prin tehnici de marketing este doar o mica parte din acest tip de business. 

Din pacate, majoritatea antreprenorilor care incep o afacere online, nu isi fac temele suficient de bine si sunt victime ale unei piete care inca nu este adaptata la realitatea digitala din lume. 

Agentiile de marketing iti ofera servicii de promovare online si in cel mai bun caz shop building. Adica doar partea vizibila a afacerii tale, fara sa te ajuta si cu partea de infrastructura de care ai nevoie ca afacerea sa mearga. 

Practic, este ca si cum ai primi o masina superba, dar fara motor, fara volan, fara pedale, fara sistemul care o face sa functioneze. 

Publicul va aprecia noua ta masina de la distanta, dar masina ta va ramane mereu in parcare. 

2. Produsele tale nu sunt prezentate corect

Pentru optimizarea shop-ului si pentru un randament mai bun atunci cand vine vorba despre conversii, ai nevoie de specialisti care sa te ajute sa optimizezi fiecare detaliu al magazinului tau online. 

Webshop-ul este interfata afacerii tale si portalul prin care clientii cumpara. Dar, dupa cum bine stii, anul 2020 a adus cu el unele schimbari neasteptate, dar cea care te intereseaza pe tine in mod special este urmatoarea: competitia pe piata este mai dura decat oricand

Multi antreprenori nu erau pregatiti pentru scalarea afacerii sau mutarea acesteia in online, dar au fost nevoiti sa o faca pentru ca firma sa supravietuiasca. 

Acest lucru inseamna ca pe piata au aparut brusc un numar record de branduri. Din pacate, multe dintre aceste branduri au luat scurtaturi pentru ca nevoia de a vinde era presanta. Asta a crescut si scepticismul cumparatorilor in brandurile noi aparute pe piata online. 

Daca te afli si tu in situatia de a fi la inceput cu afacerea ta eCommerce, trebuie sa tii cont de cateva lucruri. trebuie sa te diferentiezi prin experienta pe care i-o oferi clientului, prin accesibilitate, prin calitatea prezentarii produselor, atat din punct de vedere vizual cat si din punct de vedere SEO si prin functionalitatile platformei. 

3. Alegi gresit audienta sau mesajul

Magazinul tau fizic este, bineinteles, deschis pentru oricine doreste sa cumpere. Locatia este cea mai importanta, precum si prezentarea magazinului, vizibilitatea si popularitatea in zona. 

Toate aceste lucruri se schimba si devin irelevante. Daca pana acum clientii veneau la tine pentru ca erai cea mai buna alegere dintre magazinele fizice din zona lor, in online lucrurile stau diferit. 

Cand ai o afacere eCommerce tu trebuie sa ajungi la clienti, sa gasesti publicul cu cel mai mare potential de cumparare, care cauta produsele tale si trebuie sa convingi prin mesaj, imagine si oferta. 

Dar la fel ca tine, alte zeci, sute sau chiar mii de branduri cauta sa ajunga la acelasi public. 

  • Ce te diferentiaza pe tine de concurenta? 
  • Cum poti sa te nisezi ca sa ajungi la oamenii care sa iti devina clienti?
  • Cum iti transmiti oferta ca sa te aleaga pe tine? 

La toate aceste intrebari, plus altele specifice comertului online, trebuie sa raspunzi cu strategii performante ca sa ai o sansa pe piata. 

4. Alegi platforma eCommerce gresita 

O afacere eCommerce este un sistem, sau un mecanism, care are ca scop imediat vanzarea produselor si ca scop final profitul. 

Si acest sistem, la fel ca oricare altul, depinde de fiecare element. Iar cand un element nu functioneaza, intreg sistemul cade sau da un randament mult mai scazut. 

Platforma care va gazdui magazinul tau online poate fi acest element care face ca intreg sistemul sa colapseze daca nu stii sa o alegi corect. Este important sa o alegi impreuna cu un specialist in eCommerce in care ai incredere pentru ca el te poate ajuta sa alegi solutia potrivita pentru afacerea ta. 

5. Paginile din Shop-ul tau nu sunt optimizate 

Stiai ca pana si pagina “Despre noi” trebuie sa vanda?

Fiecare pagina din shop-ul tau trebuie sa fie creata cu acest scop. Asta inseamna ca vei avea nevoie de elemente SEO, copywriting, specialisti in UI si UX, developeri care sa stie sa integreze tool-uri performante de eCommerce si CRM si alti experti din domenii adiacente. 

Tot acest proces trebuie tinut sub control si trebuie gandit strategic pentru ca acest sistem va fi baza afacerii tale. Webshop-ul trebuie sa ofere informatii atat clientilor cat si tie despre comportamentul acestora pe site si despre performantele acestuia. 

Daca inca din primele faze in care construiesti afacerea ta online omiti lucruri importante de care depinde functionarea acestui model de business, vei afla in scurt timp consecintele. 

Ca antreprenor, afacerea pe care o construiesti este in primul rand responsabilitatea ta. 

Dar cum poti sa te asiguri ca business-ul pe care il creezi va performa si ca bazele pe care le pui vor sustine afacerea ta multi ani de acum incolo?

De unde stii ca ai ales design-ul potrivit, cuvintele, pozitionarea, produsele, platforma, tool-urile si mai ales, cum poti sa tii lucrurile sub control daca nu esti un expert in eCommerce?

Singurul raspuns corect la aceasta intrebare este sa inveti cum functioneaza o afacere eCommerce si sa studiez in detaliu acest model de afacere. 

In spatele acestui articol se afla specialistii in eCommerce de la eComMasters, care, analizand piata din Romania, au gasit o solutie pentru aceasta nevoie. 

Acum, pentru o perioada limitata de timp, iti oferim posibilitatea de a afla gratuit mai multe despre cum se construieste corect o afacere eCommerce. 

Am pus la dispozitia antreprenorilor din intreaga tara un Program Gratuit de 5 zile in care te ajutam sa afli to ceea ce ai nevoie despre Business eCommerce. 

Programul eComEssentials incepe in data de 24 martie 2021 si este deschis tuturor antreprenorilor, indiferent de domeniul de activitate sau de dimensiunea afacerii. 

Impreuna, putem creste afaceri mai performante care functioneaza din prima, pentru ca vom lucra pe metode testate, prin care am crescut unele dintre cele mai mari branduri din Romania, precum Altex, Synevo, Macromex, Carrefour sau Heineken.

Te invitam sa afli mai multe despre Programul GRATUIT si sa te inscrii aici: program gratuit

Citeste ultimele articole